JAMA~Journal of American Medical Association Said....



In 2002, the Journal of the American Medical Association published two scientific reviews recommending multivitamin for health. They wrote: "Its appears prudent for all adults to take vitamin supplements."

Pada tahun 2002, Jurnal Persatuan Perubatan Amerika (Journal of American Medical Associaton - JAMA) telah menerbitkan dua artikel sains, mengesyorkan pengambilan penokok zat multivitamin untuk penjagaan kesihatan. JAMA menyatakan: "Adalah wajar untuk semua orang dewasa untuk mengambil penokok zat multivitamin."

Oleh yang demikian pilihlah penokok zat yang mempunyai 'Blended Standard' bagi memastikan anda mendapat zat yang mencukupi bagi keperluan 210 jenis sel2 di dalam badan anda. Sayangi dan jagailah badan anda selayaknya.Jika anda sanggup berbelanja besar untuk 'maintenance' kereta, rumah, pakaian dan seumpamanya, mengapakah anda sanggup mengabaikan 'maintenance' sel2 badan anda yang lebih berharga dari segala-galanya?

Bagaimana hendak mendapatkan rujukan tentang 'Blended Standard'? Sila dapatkan buku karangan Dr.Lyle McWilliam- Comparative Guide To Nutritional Supplement di MPH,Popular Bookstore atau boleh hubungi nombor 019 6020046 untuk mendapatkannya. Buku ini amat penting kepada kita dalam memahami apa itu 'aging', bagaimana ia berlaku, bagaimana melambatkan penuaan, 'why we get sick?'-mengapa kita jatuh sakit, apa itu 'free radical', 'miricle of the cells'-keajaiban sel dan pelbagai maklumat yang selama ini kita tidak tahu.

Buku ini mampu membuka minda para doktor yang selama ini menganggap bahawa penyakit-penyakit degeneratif seperti kencing manis, darah tinggi, kanser, jantung, strok dan lain-lain seumpamanya tiada ubat dan perlu mengambil 'drug' seumur hidup. Kini telah ramai para doktor bersetuju dengan pengambilan penokok zat tambahan (supplement) untuk kekal sihat. Mengapa selama ini doktor tidak menggalakkan pengambilan supplemen bersama ubatan 'drug' atau jangan makan supplemen langsung kerana tidak berkesan? Buku ini menjawab persoalan tersebut berdasarkan graf-graf yang ditunjukkan dengan begitu jelas.

Fenomena terkini- penyakit degeneratif mampu dipulihkan tanpa pengambilan ubatan 'drug'. Hanya anda yang perlu membuka minda, mencari, mengkaji dan mendengar penjelasan dari orang-orang yang pakar, jangan hanya bergantung 100 % kepada doktor dan 'drug' kerana mereka hanya bercakap apa yang mereka tahu tentang bidang mereka sahaja sedangkan bidang pemakanan tidak termasuk dalam skop pembelajaran mereka tetapi dek keegoan mereka, mereka akan menutup minda kepada perkara-perkara sebegini jika yang bercakap kepada mereka hanyalah seorang pesakit atau orang-orang yang bukan dalam bidang perubatan.

Mulakan langkah pertama anda untuk kesihatan sepanjang hayat.

Comments

Popular Posts